Експертна думка CEO EasyPay Олексія Авраменко про стан fintech-галузі в Україні

views 2 543

Стара інфраструктура побудована банками за останні 4 роки скоротилася вдвічі: з 19 до 9 тисяч відділень,  на зміну старому, завжди приходить нове, за останній час кількість платіжних терміналів по всій Україні досягла кількості 35 тисяч, уся нова інфраструктура побудована fintech компаніями, на кшталт «EasyPay» і лише одним банком — «Приватом», за рахунок технологічності, гнучкості і швидкості розгортання fintech демонструє набагато більшу ефективність та експертизу в IT у порівнянні з банківською системою. Інфраструктура fintech, по кількості «точок контакту» зі споживачем перевищує всі банки країни (термінали, інтернет платформи, online-розрахунки, мобільна комерція).

Банки не можуть змагатися з fintech, подібно спринтерові який не має шансів виграти у марафонця.

На ринку одночасно існують десятки тисяч талановитих ІТ-підприємців, які щодня вишукують кейси, що дозволяють «відхопити» свою нішу споживачів. При цьому швидкість процесу «ідея – перевірка гіпотези – створення MVP – впровадження – розвиток/згортання» максимальна. Успішні finTech -проекти, які ми бачимо сьогодні, народилися з тисяч пілотів та стартапів (різні інкубатори оцінюють частку по-справжньому успішних проектів в 10-20%). Банки об’єктивно не мають такої культури.

Успішні проекти у банківській сфері починаються з того, що online-підрозділ банку створюється, купується або відділяється абсолютно автономно від основної структури (First Direct і HSBC, ING Direct, mBank).

Я розділяю банки на дві категорії: розумні та мудрі.

Перші, розумні, намагаються все зробити самі. Інші, мудрі — не витрачають свої ресурси на те що вже зроблено, а купують або беруть ресурси в оренду.

Як сказав Бретт Кінг, на цьому ж форумі: «Найгірше, що може зробити банк — це копіювати або створювати те, що вже створено».

Розумні будуть витрачати час на те що вже створено, а мудрі скористаються вже побудованою fintech-інфраструктурою та її маркетинговими ресурсами. Подібна тактика дозволяє максимально чітко зорієнтувати пропозиції банку, а також зробити їх конкурентними. А online-ресурси fintech дозволяють обслуговувати споживача у будь-якій точці світу. За допомогою fintech, банки можуть швидко й економічно ефективно створити або вдихнути новий сенс у свої фізичні та цифрові канали продажів і обслуговування.

Висновок: банкам не варто боятися програти конкурентну боротьбу за фінансову інфраструктуру один одному. Вони вже програли її fintech. Але сьогодні, банки можуть сконцентруватися на якості та рівні продуктів, а fintech швидко зробить їх доступними для ринку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *