Куди звертатися, якщо комунальні платежі завищені

views 180

Тарифи на комунальні платежі в Україні після їх встановлення мають бути затверджені місцевими органами влади. Але населення все частіше сумнівається в адекватності показників тарифів і в коректності процедури затвердження владою, адже за останні роки вони стрімко зросли. Саме тому споживачі починають замислюватися, чи не завищені тарифи, і шукають, куди скаржитися на комунальні платежі.

Перед тим, як складати звернення до відповідних органів про завищену вартість послуг ЖКГ, потрібно розібратися в тому, як формуються тарифи. Вони повинні бути встановлені відповідно до державних норм, а також з урахуванням реформ, які зараз відбуваються в комунальних підприємствах. Такі підприємства повинні утримувати значне підвищення вартості за рахунок внутрішніх реформ: скорочення штату, переходу на електронну систему діловодства, оптимізацію керівних посад та ін. А ті організації, які не проводять таких заходів, а навпаки, піднімають зарплати, вводять нових співробітників в штат, включають свої внутрішні витрати в загальну суму комунальних тарифів.

У разі, якщо ЖКГ організації продовжують недоцільно підвищувати вартість і ставити ультиматум населенню (або платіть, або відключимо світло, воду і т. д.), спочатку потрібно звернутися до постачальника і отримати офіційну відповідь про метод розрахунку тарифу. Якщо ж прийде невизначена відповідь або з’ясується, що тариф не пройшов перевірку в органах місцевої влади, слід звернутися в Антимонопольний комітет у сфері комунальних послуг (НКРЕКП). Після складання заяви почнеться процес перевірки ЖКГ підприємства, стягнення штрафів або підтвердження доцільності призначених тарифів. Заява повинна містити прохання розібратися в тому, як зазначена комунальна організація використовує монопольну ситуацію на ринку.

Після ретельних перевірок і офіційної відповіді від антимонопольної організації споживач матиме відповіді на питання щодо тарифів. Також варто зауважити, що всі жителі мають право змінити приватну компанію, яка обслуговує будинок (ЖЕК і ін.). Потрібно тільки написати заяву про зміну старої обслуговуючої компанії на нову і ухвалити рішення на зборах мешканців.

Підсумуємо вище написане. Споживачеві потрібно звертатися в такі структури, щоб розібратися із завищеними цінами на комунальні платежі:

  • Перш за все – безпосередньо в комунальну організацію, яка є постачальником послуг.
  • До органів місцевої влади.
  • В Антимонопольний комітет з питань надання комунальних послуг в Україні.

2 comments

  1. Лакатиш Василь сказав:

    Чому при оплаті за електроенергію через комп’ютер,там не пишуть покази лічильника? З якою метою мені збірати квитанції об оплаті, якщо там пишуть лише тільки суми оплати, які не зрозуміти за що? Навіщо покази лічильників засекречувать?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *