Куди звертатися, якщо комунальні платежі завищені

views 832

Тарифи на комунальні платежі в Україні після їх встановлення мають бути затверджені місцевими органами влади. Але населення все частіше сумнівається в адекватності показників тарифів і в коректності процедури затвердження владою, адже за останні роки вони стрімко зросли. Саме тому споживачі починають замислюватися, чи не завищені тарифи, і шукають, куди скаржитися на комунальні платежі.

Перед тим, як складати звернення до відповідних органів про завищену вартість послуг ЖКГ, потрібно розібратися в тому, як формуються тарифи. Вони повинні бути встановлені відповідно до державних норм, а також з урахуванням реформ, які зараз відбуваються в комунальних підприємствах. Такі підприємства повинні утримувати значне підвищення вартості за рахунок внутрішніх реформ: скорочення штату, переходу на електронну систему діловодства, оптимізацію керівних посад та ін. А ті організації, які не проводять таких заходів, а навпаки, піднімають зарплати, вводять нових співробітників в штат, включають свої внутрішні витрати в загальну суму комунальних тарифів.

У разі, якщо ЖКГ організації продовжують недоцільно підвищувати вартість і ставити ультиматум населенню (або платіть, або відключимо світло, воду і т. д.), спочатку потрібно звернутися до постачальника і отримати офіційну відповідь про метод розрахунку тарифу. Якщо ж прийде невизначена відповідь або з’ясується, що тариф не пройшов перевірку в органах місцевої влади, слід звернутися в Антимонопольний комітет у сфері комунальних послуг (НКРЕКП). Після складання заяви почнеться процес перевірки ЖКГ підприємства, стягнення штрафів або підтвердження доцільності призначених тарифів. Заява повинна містити прохання розібратися в тому, як зазначена комунальна організація використовує монопольну ситуацію на ринку.

Після ретельних перевірок і офіційної відповіді від антимонопольної організації споживач матиме відповіді на питання щодо тарифів. Також варто зауважити, що всі жителі мають право змінити приватну компанію, яка обслуговує будинок (ЖЕК і ін.). Потрібно тільки написати заяву про зміну старої обслуговуючої компанії на нову і ухвалити рішення на зборах мешканців.

Підсумуємо вище написане. Споживачеві потрібно звертатися в такі структури, щоб розібратися із завищеними цінами на комунальні платежі:

  • Перш за все – безпосередньо в комунальну організацію, яка є постачальником послуг.
  • До органів місцевої влади.
  • В Антимонопольний комітет з питань надання комунальних послуг в Україні.

2 comments

  1. Лакатиш Василь сказав:

    Чому при оплаті за електроенергію через комп’ютер,там не пишуть покази лічильника? З якою метою мені збірати квитанції об оплаті, якщо там пишуть лише тільки суми оплати, які не зрозуміти за що? Навіщо покази лічильників засекречувать?

Залишити відповідь до Лакатиш Василь Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *