Пошук

Нестандартний E-commerce: яким має бути сервіс в умовах війни та блекаутів

0
258

Війна ― час викликів та адаптації до реалій. Випробування «на міцність» спіткають бізнес від етапу ідеї до доставлення замовлення клієнту. Компанія NOVUS запустила власний інтернет-магазин доставки продуктів NOVUS.online у найскладніший для бізнесу час, але разом з тим, у час, коли кращої можливості вже не було.

Неабияку роль для успішного запуску та формування якісного клієнтського досвіду відіграла платіжна система EasyPay. Адже 70% усіх платежів інтернет-магазину припало саме на онлайн-способи оплати. Критично важливим було налагодження безперебійної роботи, щоб клієнт зміг швидко та зручно здійснити розрахунок, а бізнес ― своєчасно отримати оплату, незалежно від зовнішніх умов.

Про рішення для E-commerce, які допомогли попри всі складнощі воєнного часу забезпечити повноцінний клієнтський досвід на всіх етапах взаємодії з ритейлером, розкажуть Анна Мацюк, керівниця електронної комерції NOVUS та Микола Чумаков, екскерівник відділу еквайрингу платіжної системи EasyPay.

Як з’явився NOVUS.online: історія запуску інтернет-магазину

Ідея запустити доставку продуктів у NOVUS з’явилася ще 2020 року, в період стрімкого зростання електронної комерції на фоні пандемії COVID-19. Адже все більше людей відмовлялися від походів до магазинів на користь онлайн-шопінгу, й продукти харчування не стали виключенням.

У січні 2021 року команда почала розробку власного інтернет-магазину, яка тривала понад рік. Реліз проєкту збігся з повномасштабним вторгненням росії в Україну.

«Ми планували запуск на березень 2022 року. У нас все було готове: операційна команда ― кур’єри, комплектувальники, контакт-центр, та ІТ-частина. Коли почалася повномасштабна війна, проєкт поставили на паузу, але вже у квітні “розморозили”. Люди оговталися і ми були їм потрібні. Все вказувало на те, що варто ризикнути, тому ми наважилися. Навіть одразу почали доставляти продукти в деокуповані передмістя столиці та довколишні містечка, тому що розуміли, наскільки це важливо», ― розповідає Анна Мацюк, керівниця електронної комерції NOVUS.

EasyPay впровадив онлайн-оплати для Novus.online під час запуску сервісу. Розповідаємо про головні аспекти успішного e-commerce

Не дивлячись на оптимістичний прогноз NOVUS, це був надскладний період для запуску нового напрямку. За даними Promodo, категорія «Продукти харчування та напої» відновлювалася дуже повільними темпами після катастрофічного падіння показників всієї E-commerce в перші тижні великої війни. Динаміка доходу становила 7-8%, в той час, як в інших категоріях спостерігалося більш виражене зростання показника ― від 20% до 65%.

Онлайн-платежі як невіддільна частина успіху E-commerce

Неможливо уявити E-commerce без електронних платежів, адже це основа цього бізнесу. Оплата є важливою точкою дотику в процесі оформлення замовлення в інтернет-магазині й напряму впливає на клієнтський досвід.

Першочергово українські користувачі вимагають від онлайн-платежів зручність, швидкість і безпеку. Не менш важливою є можливість вибору між кількома методами оплати.

«Понад 70% всіх наших замовлень оплачують банківською карткою онлайн. Динаміка росту цього типу оплати на початку відчувалася кожного місяця ― зростала на 0,5%, зараз цей показник складає 0,05-0,1%. Без онлайн-платежів взагалі неможлива інтернет-торгівля. Тому на сторінці оплати ми увімкнули Google Pay, Apple Pay і можливість введення банківських реквізитів, щоб клієнт обрав те, що йому зручно», ― ділиться Анна Мацюк.― «Споживач йде в інтернет, бо хоче швидко, зручно й безготівково здійснити покупку. Чим простіше клієнту, тим краще для NOVUS!»

Безперебійність ― головний KPIs платежів в E-commerce під час війни

Під час війни особливо важливим фактором як для клієнта, так і для самого онлайн-бізнесу, стала безперебійність приймання платежів. Наприклад, вкрай важливим було успішне здійснення платежів під час так званих блекаутів або якщо користувач проводив оплату з-за кордону.

Анна Мацюк, керівниця електронної комерції NOVUS.online:

«EasyPay пропонує готові рішення, гнучкий підхід до роботи й безперебійність платіжних процесів. Щоб правильно вибрати платіжного партнера, ми визначили для себе найважливіші характеристики. Для нас пріоритетними були 3 фактори:

  1. Комісія та її відсоток;
  2. Гнучкість у прийнятті рішень;
  3. Стабільність системи.

Ми знали, що доведеться індивідуально під наш інтернет-магазин дороблювати API, адже вимоги були нешаблонними. Ми в принципі будуємо нестандартний E-commerce, отже увага до можливостей компаній була дуже важливою. Тому й обрали EasyPay, вони були сильними по пунктах гнучкості та опрацюванню системи».

Про додаткові заходи, які вживала платіжна система EasyPay для безперебійної роботи, розповів екскерівник відділу еквайрингу Микола Чумаков:

«EasyPay ― найбільша небанківська платіжна система в Україні, яка обробляє понад 10 млн транзакцій щомісяця. Забезпечувати безперебійність платежів ― це одна з наших головних функцій. Від неї напряму залежить досвід клієнтів більш ніж 10 тисяч компаній, які довіряють та співпрацюють з нами. Ми одночасно виступаємо партнером для бізнесу і частиною їхнього сервісу. Тому й передбачили всі можливі проблеми під час повномасштабного вторгнення та підготувалися. Створили додатковий дата-центр, перенесли сервери в Європу, закупили Starlink та кілька потужних генераторів. Це допомогло перерозподіляти навантаження та якісно обслуговувати клієнтів за будь-яких умов».

EasyPay пропонує готові платіжні рішення для запуску e-commerce. Дізнайтеся, які результати дала співпраця компанії з Новус.

5 рішень, які допомогли онлайн-ритейлеру пережити блекаути й завоювати любов клієнтів

NOVUS не лише зіткнувся з типовими складнощами запуску нового продукту електронної комерції, а й зміг адаптуватися до реалій воєнного часу ― обстрілів, відключень світла, відсутності інтернету або мобільного зв’язку, а інколи й всього одразу. Ритейлер, як і весь український бізнес, отримав унікальний досвід, про який не розкажуть в MBA або бізнес-літературі.

Які рішення зіграли найважливішу роль у наданні найкращого сервісу доставлення продуктів клієнтам NOVUS.online за будь-яких умов?

1. Оптимізація логістики та обладнання складів 

Товари з довгим терміном придатності NOVUS.online розмістили на спеціалізованих складах ― «дарк сторах». Вони розташовані безпосередньо на території складу офлайн-магазину й значно пришвидшують час збирання замовлення. Працівники формують кошик за три години до його доставлення, щоб контролювати якість і свіжість продуктів.

Коли почались блекаути й з’явилися проблеми з інтернетом, «дарк стори» обладнали генераторами та старлінками. «Сайт працював кожен день, без затримок, за будь-яких умов. За весь рік було лише кілька поодиноких випадків, коли стався повний блекаут і ми не переналаштували деякі наші процеси в критичну інфраструктуру. Але потім вдалося все стабілізувати», ― ділиться Анна Мацюк, керівниця NOVUS.online.

2. Зручні та безперебійні платежі ― запорука якісного клієнтського досвіду

Платіжна система EasyPay реалізувала для сервісу доставлення продуктів NOVUS.online два способи оплати: готівковий і банківською карткою онлайн.

Микола Чумаков, екскерівник відділу еквайрингу EasyPay:

«Відправка інвойсів клієнтам мінімальне швидке рішення, з якого ми розпочали співпрацю з NOVUS.online. Після збору кошика, клієнту відправляють SMS або повідомлення в месенджер з рахунком, він оплачує його й замовлення доставляють. Наразі, спільно з партнером йде робота над покращенням та розвитком рішень, які ми плануємо надавати».

Також незабаром планують додати можливість оплати замовлення карткою при отриманні або бонусами. І це не дивно, адже онлайн-платежі наразі відіграють надзвичайно важливу роль в роботі сервісу.

3. Ексклюзивна технологія транспортування продуктів

Онлайн-ритейлер використовує спеціально розроблену технологію транспортування заморожених й охолоджених харчових продуктів. Їх доставляють в термоящиках німецького виробництва зі спеціального матеріалу, а не класичними автомобілями з охолоджувальними камерами. Кожен продукт, відповідно до стандартів перевезення, транспортують без втрати якості, попри відстань. Завдяки цьому, NOVUS.online дає можливість поласувати смачним морозивом або устрицями в будь-яку погоду.

4. Орієнтування на якісне обслуговування

Як Novus.online запускався під час війни і яку роль в цьому відіграла компанія EasyPay дізнайтеся вже зараз.

NOVUS.online робить основний акцент на сервісну складову. Кожен співробітник проходить кількарівневе навчання. Менеджер щодня опрацьовує відгуки від клієнтів і вносить зміни в інструкції для команди. А контакт-центр робить все можливе, щоб залагодити ситуацію з клієнтом, якщо така трапилась. Оцінки показують, що сервісу вдається зберігати та підвищувати лояльність своїх споживачів. За період з 01.02 до 25.06 NOVUS.online отримав 2 212 оцінок від своїх клієнтів. Роботу кур’єрів оцінили в 4,9 бала з 5, комплектувальників (пікерів) ― в 4,8, а операторів ― в 4,9. Загальний рівень задоволеності сервісом ― 4,8.

5. Нестандартні підходи в ритейлі 

NOVUS.online звернувся до EasyPay із нестандартним для ніші запитом ― створити для клієнтів можливість залишати чайові для кур’єрів та комплектувальників. Запозичена у кафе та ресторанів механіка має стати додатковою мотивацією для команди, яка напряму взаємодіє з замовниками продуктів. Нове для сервісу рішення у вигляді чайових вже тестують і незабаром додадуть до основного функціонала NOVUS.online.

«Наша команда розробила новий платіжний метод. API-документація вже на боці замовника і після фінальних налаштувань буде інтегрована в сервіс», ― поділилися в EasyPay. ― «Ми працюємо з клієнтом якомога краще, намагаємося задовольнити побажання, розібрати кейси, в які він потрапляє та надати найкращий сервіс ― це наша головна мета!»

Результат співпраці NOVUS.online та EasyPay ― задоволені клієнти

Вимірювати ефективність роботи платіжної системи під час війни надзвичайно важко. Тому бізнеси покладаються не на конкретні показники, а на стабільну роботу системи та гнучкість підрядника. Вибір компаній-партнерів та налагодження робочих процесів ― найважливіші під час запуску проєкту. Результатом правильних рішень стає задоволений клієнт і прибуток компанії.

NOVUS.online отримує від клієнтів оцінку 4.8 з 5. Це надзвичайно високий показник і він є загальним результатом того, що споживачі задоволені. Конкуренція на ринку ― шалена. Сьогодні її можна виграти не цінами на доставку та продукти, вони у всіх приблизно однакові, як і умови, а загальним враженням від досвіду покупця. Тут важливе все: спосіб оплати, швидкість проведення платежу та доставки, безпека даних, якість продуктів, функціонал для взаємодії з кур’єром (чайові, відгуки) тощо.

Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редактор блогу
Всі статті автора
Залишити коментар