Пошук

#ШахрайГудбай: як розпізнати шахраїв, які прикидаються робітниками банків

0
179

Шахраї постійно вдосконалюють свої «схеми», тому громадянам варто залишатися на сторожі й пам’ятати про можливий обман. Однією з технік заволодіння коштами є спуфінг (підробка) про нього й поговоримо. Ми розглянемо, як шахраї прикидаються представниками різних фінансових (і не тільки) установ, щоб заволодіти вашими коштами, та яким чином ви можете розпізнати їхні хитрощі й убезпечити себе від грошових втрат.

Що таке «спуфінг» та як її використовують шахраї?

Спуфінг (англ. spoofing) (підробка) ― це технологія, під час якої зловмисники створюють фальшиві дані або змінюють ідентифікатори з метою обману системи чи користувачів. За допомогою цієї технології шахраї вміло маскуються під банки та держустанови й намагаються отримати доступ до ваших грошей і персональних даних. Основна ідея спуфінгу ― ледь помітна зміна ідентифікаторів, щоб приховати свою справжню природу та виглядати, як надійне джерело.

Шахраї використовують спуфінг для того, щоб змінити номер телефону й імітувати смс-повідомлення або дзвінки від держустанови чи банку. На жаль, смс може продовжувати ланцюжок вашого попереднього листування з банком і цим самим підвищувати довіру до шахраїв, а роботизований голос іноді дуже переконливо просить надати конфіденційні банківські дані фейковому представнику банку. Як правило, після отримання всіх необхідних відомостей, зловмисники припиняють комунікацію й швидко зникають, тому будьте обережними!

Ознаки того, що ви розмовляєте з шахраєм

Натрапити на шахрая може будь-хто, однак певні «дзвіночки» допоможуть вам не опинитися на його «гачку». І ось п’ять ознак того, що вас намагаються обікрасти:

  1. Співрозмовник запитує термін дії картки, CVV-код, пароль, PIN-код, код мобільного оператора чи картки.
  2. Під час розмови вас просять провести транзакцію, встановити застосунок на телефон, зняти готівку, прив’язати картку до іншого номера телефону.
  3. Вимагають надіслати фото банківської картки.
  4. Залякують, що шахраї зламали ваш рахунок і платіжну картку заблоковано.
  5. Закликають перейти за посиланням і вказати реквізити банківської картки та персональні дані.

Пам’ятайте, аферисти завжди намагаються говорити швидко та емоційно, щоб співрозмовник не мав часу на роздуми, а працівники банку, правоохоронних органів чи інших установ не проситимуть вас робити щось із вищеперерахованого.

Як не стати жертвою шахраїв?

Якщо вам телефонує співробітник банківської установи, скажіть, що самостійно перетелефонуєте на офіційний номер банку, який вказано на звороті платіжної картки. А також за жодних обставин не повідомляйте співрозмовнику:

  • SMS-код, який надіслав банк;
  • CVV-код (три цифри на звороті банківської картки);
  • логін і пароль від свого банківського акаунту;
  • PIN-код до картки.

Зазвичай, реальний представник банку може уточнити дату вашого народження, місце проживання, секретне слово тощо, однак він ніколи не запитуватиме персональні дані й не проситиме провести маніпуляції з вашими коштами.

Якщо ви все ж стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції або повідомте про ситуацію за номером телефон 0 800 505 170. Також, якщо ви повідомили співрозмовнику свої персональні дані чи інформацію про платіжну картку, одразу зверніться у свій банк і заблокуйте картку.

Скажіть #ШахрайГудбай 👋 разом з EasyPay та слідкуйте за головними фінтех-новинами в нашому Telegram-каналі 👇

Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редактор блогу
Всі статті автора
Залишити коментар