Пошук

Банкінг в умовах війни: ПУМБ про потреби клієнтів, нові продукти та значення відділень в епоху цифровізації

1
248

Щоденна боротьба бізнесу в умовах повномасштабного вторгнення триває. Українські компанії стикаються з викликами, створюють нові продукти й адаптуються до життя у складних реаліях. А редакція EasyPay продовжує дізнаватися у своїх партнерів про роботу під час війни, виклики, рішення та плани на майбутнє.

Що відбулося з банкінгом під час війни? Як змінився попит споживачів? Які нові продукти з’явилися? Чому українці за кордоном користуються платіжними картками українських банків? Шукайте відповіді на ці питання у свіжому інтерв’ю від EasyPay!

Запрошуємо вас за лаштунки фінансового світу та пропонуємо дізнатися з перших уст про шлях розвитку бізнесу в умовах повномасштабного вторгнення 👇


Партнер EasyPay: ПУМБ ― найбільший український банк з приватним капіталом, який вже 32 роки працює на ринку. За підсумками перших 6 місяців 2023 року, ПУМБ займає першу позицію серед українських банків за приростом строкових депозитів фізичних осіб в гривні. 86% клієнтів повторно розміщують свої депозити в ПУМБ. Банк є учасником держпрограм «єПідтримка» та «єВідновлення».

Спікер: Дмитро Поліщук, заступник голови Правління ПУМБ.

Дмитро Поліщук, заступник Голови правління ПУМБ, розповів редакції EasyPay про те, як ПУМБ працював в умовах війни, з якими викликами зіштовхнувся, та які нові продукти запустив за час повномасштабного вторгнення.

Про що говоримо: про виклики, зміну фінансових потреб українців, нові продукти, вплив диджиталізації на відділення банків, співпрацю з EasyPay та майбутнє українського банкінгу.

Цитата: «Клієнтський досвід змінюється і стає більш вибагливим ― війна багато чого підсвітила».


Як змінився попит на банківські послуги в українців під час повномасштабного вторгнення?

Ми бачимо суттєву зміну поведінки клієнтів після 24-го лютого 2022 року. Якщо раніше люди намагалися заощаджувати на майбутнє і планували великі покупки, то зараз ― живуть сьогоднішнім днем і витрачають кошти на себе. Придбання будинку чи значні накопичення відійшли на другий план.

Результати наших досліджень показують, що клієнти почали споживати більше, і в принципі споживчі інтереси українців зараз знаходяться на позитивному векторі! За останні пів року суттєво підвищився попит на депозитні вклади, й ми бачимо бум ліквідності банків ― люди готові вкладати в них гроші. Однак, разом із цим, зріс попит на кредити. Очікувано, в українців збільшилася потреба в запозиченні коштів на щоденні витрати. Тому ми, як відповідальний банк, фокусуємося на тому, щоб забезпечувати клієнтів відповідними пропозиціями та надавати якісні послуги.

Як ПУМБ адаптував свої продукти до потреб клієнтів?

Заступник Голови правління ПУМБ, Дмитро Поліщук розповідає про карткові продукти, які запусти банк під час війни.

Зміна попиту підштовхнула нас до рішучих дій і цьогоріч ПУМБ поновив усі кредитні програми, які були до війни. Ми розпочали активне кредитування! У період із початку повномасштабного вторгнення і до кінця 2022-го року банки значно знижували видачу кредитів. Усі намагалися підтримувати своїх активних клієнтів, які давно довіряли банку. А тепер багато хто знов відкриває двері для запозичення грошей новим позичальникам.

Сьогодні ми максимально спростили свій продуктовий ряд та запропонували нову кредитну програму ― відтепер не важливо, що обирають клієнти (кредит готівкою чи кредитну картку) ― кредитні продукти від ПУМБ стають ще доступнішими. Щомісячна комісія на кредит готівкою всеЯСНО становить лише 2,99%, відсоткова ставка поза пільговим періодом на кредитну картку всеМОЖУ ― теж лише 2,99% на місяць. У нас єдина пропозиція, єдина ціна та немає додаткових комісій.

З якими новими викликами ви зіштовхнулися зі зміною потреб українців?

Одним із головних викликів для банку стало надання віддалених послуг клієнтам, які були змушені тимчасово покинути країну. За офіційною статистикою, з початку повномасштабного вторгнення понад 7 млн українців виїхали поза межі України, і ми бачимо, що потрібні цим клієнтам. Люди, які зіткнулися з німецькими чи польськими банками, дуже розчаровані й повертаються до наших, навіть за кордоном.

Дізнайтеся з якими викликами зіштовхнувся ПУМБ під час повномасштабного вторгнення та що запустив банк задля того, щоб покращити життя клієнтів.

Сервіс українського банкінгу на значно вищому рівні, ніж, наприклад, у країнах Європи. Тому ПУМБ запустив доставку фізичних карток по всьому світу (окрім 2 країн, звісно) і за перших кілька днів ми отримали величезну кількість заявок. Банк разом із компанією «Укрпошта» доставляє платіжні картки за єдиним тарифом ― 200 грн, не дивлячись на відстань. Зізнаюся, не завжди вдається компенсувати витрати цією сумою, але українці у всьому світі мають однакову можливість бути ближчими до дому та хорошого банківського сервісу разом із ПУМБ.


Згідно зі статистикою 4Service, біженці за кордоном продовжують користуватися українськими банківськими картками ― ПУМБ у п’ятірці лідерів.


Які нові продукти запустив ПУМБ під час війни?

Ми бачимо ріст споживчої активності та певне виснаження наших клієнтів, тому вирішили створити сервіс, який допоможе зібрати не лише на тепловізор, а й на свою власну мрію. Зовсім нещодавно ПУМБ запустив МаніБокс ― продукт, який підходить і для зборів, і для заощаджень.

Клієнт може відкрити МаніБокс для самостійного чи спільного накопичення. Щоб доєднати до збору людей достатньо поділитися посиланням, номером картки чи QR-кодом. Ми також створили кумедних помічників та додали кілька зручних інструментів для накопичення, які допомагають заощаджувати на велику забаганку: регулярний платіж, відсоток від купівель, «анти-триньки», «марафонець».

Наш слоган ― «накопичуйте на мрії», і ми бачимо, що українцям це потрібно. За перший місяць після виходу серед наших клієнтів суттєво зріс попит на цей продукт.

Дізнайтеся про особливості МаніБокс від Пумб, мету його запуску та переваги продукту.

Однак МаніБокс має не лише емоційну складову, а й дуже вигідні фінансові умови. ПУМБ дає 5% річних у гривні на залишок і вільний доступ до коштів із безплатним їхнім виводом навіть у готівку. Тобто фактично в клієнта є депозит, але він може в будь-який час використати гроші. Ми зробили МаніБокс не лише способом накопичення, а й зручним фінансовим інструментом.

У чому секрет вашої довготривалої співпраці з платіжною системою EasyPay? 

У нас дуже давні та теплі відносини 🙂 Платіжна система EasyPay має гарну інфраструктуру для приймання платежів і погашення кредитів, вигідні умови для клієнтів тощо. Тому ми дуже задоволені партнерством і сподіваємося, що й надалі працюватимемо пліч-о-пліч над покращенням сервісу для клієнтів.

ПУМБ, як і EasyPay, зіткнувся не лише з війною, а й із новими вимогами регулятора щодо фінансової та платіжної систем. Ми разом пройшли ці нововведення та підтвердили, що ні війна, ні юридичні зміни не зможуть нашкодити розвитку компаній. А оскільки, бізнесів рівня EasyPay залишилося на ринку небагато, наше партнерство стало ще більш вагомим. Платіжна інфраструктура зараз надзвичайно важлива й ті, хто зостався, ― цінують один одного набагато більше.

В EasyPay поповнення всіх карток ПУМБ - без комісії! Читайте про довготривалу співпрацю між банком і платіжною системою EasyPay, спільні виклики та плани на майбутнє.


EasyPay ― це платіжна система, яка працює на ринку більш ніж 15 років і налічує понад 20 000 платіжних терміналів. Компанія щодня обробляє близько 450 000 транзакцій та має більш як 10 000 партнерів по всій території України. 

Клієнти ПУМБ можуть поповнювати свої банківські картки в мережі терміналів EasyPay без комісії!


Як диджиталізація змінила сенс фізичних відділень банку?

Цифровий досвід населення зростає і клієнти стають більш вимогливими. Банк має пропонувати широкий перелік послуг «в цифрі», швидко опрацьовувати операції й не втрачати якість онлайн-обслуговування. Попри популярність цифрового банкінгу, українці все одно час від часу звертаються до відділень. Особливо це стосується операцій із готівкою та обміном валют ― клієнту потрібно отримати «живі» гроші в руки, тому в нас є великий попит на каси. Також важливим є спілкування зі співробітником банку, особливо, якщо виникло нетипове питання. Людям зручніше завітати до відділення і, дивлячись співробітнику в очі, вирішити той чи інший запит.

Фізичні представництва змінюються, вони рухаються в напрямку надання більш універсальних послуг. Якщо раніше відділення банку були основою для залучення клієнтів, то зараз їхня роль еволюціонує. 

Що ПУМБ думає про фізичні відділення, чи планує він їх закривати? Як часто клієнти ПУМБ відвідую відділення банк та наскільки популярним є мобільний застосунок? Про все це Дмитро Поліщук, заступник Голови правління ПУМБ розказав в інтерв'ю для EasyPay.

ПУМБ залучає своїх клієнтів як онлайн, так і через фізичні відділення. Половина людей завантажують застосунок, інші ― приходять до нас. Ми в першу чергу працюємо для клієнтів і поки вони потребують фізичні представництва банку ― це в них буде. Ми не бачимо зменшення трафіку в наших відділеннях, тому продовжуємо надавати там послуги. Якщо з часом люди більше переходитимуть у «цифру», ми переглянемо модель і кількість відділень на квадратний км. Але дивитимемося виключно через призму зміненого клієнтського досвіду.

Оскільки наш банк має як зручний застосунок, так і комфортні відділення ― клієнти ПУМБ можуть вибрати те, що їм подобається і в будь-якому випадку отримати якісні фінансові послуги.

Куди загалом рухаються українські банки для того, щоб залишатися потрібними клієнту? 

Клієнтський досвід змінюється і стає більш вибагливим ― війна багато чого підсвітила. Люди, які побували за кордоном і зіткнулися з іноземним банкінгом почали ще більше цінувати український. Я думаю, що в майбутньому банки однозначно будуть цифровізуватися і переходити в онлайн, ― ми від цього нікуди не подінемося. Однак фізична інфраструктура продовжуватиме своє життя, оскільки готівка, як і відділення, швидко не зникне.

Як банки планують розвиватися - запитали про майбутнє українського банкінгу Дмитра Поліщука, заступника Голови правління ПУМБ.

У майбутньому банки все більше конкуруватимуть за клієнта. Ринок перенасичений пропозиціями, а клієнтів стає все менше (на жаль, не всі українці повернуться з-за кордону). Тому банки будуть змушені ще більше й агресивніше конкурувати за кожного. Виграють лише ті, хто запропонує максимально зручний і зрозумілий досвід на вигідних умовах. Банки інвестуватимуть у системи лояльності, диджитал, просте ціноутворення та спрощення продуктового ряду. І, звісно, клієнти від цього лише виграють, оскільки отримуватимуть оптимальні пропозиції та найкращий сервіс.

Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редактор блогу
Всі статті автора

Коментарі (1)

Вадим

Звичайно! В епоху цифровізації банківських послуг, надійність та зручність стають ключовими аспектами для клієнтів. Важливо, щоб банки не лише впроваджували нові технології, але й забезпечували надійний захист фінансових даних своїх клієнтів

06.12.2023 at 18:20
Відповісти
Залишити коментар