Куди звертатися, якщо комунальні платежі завищені
Тарифи на комунальні платежі в Україні після їх встановлення мають бути затверджені місцевими органами влади. Але населення все частіше сумнівається в адекватності показників тарифів і в коректності процедури затвердження владою, адже за останні роки вони стрімко зросли. Саме тому споживачі починають замислюватися, чи не завищені тарифи, і шукають, куди скаржитися на комунальні платежі.
Перед тим, як складати звернення до відповідних органів про завищену вартість послуг ЖКГ, потрібно розібратися в тому, як формуються тарифи. Вони повинні бути встановлені відповідно до державних норм, а також з урахуванням реформ, які зараз відбуваються в комунальних підприємствах. Такі підприємства повинні утримувати значне підвищення вартості за рахунок внутрішніх реформ: скорочення штату, переходу на електронну систему діловодства, оптимізацію керівних посад та ін. А ті організації, які не проводять таких заходів, а навпаки, піднімають зарплати, вводять нових співробітників в штат, включають свої внутрішні витрати в загальну суму комунальних тарифів.
У разі, якщо ЖКГ організації продовжують недоцільно підвищувати вартість і ставити ультиматум населенню (або платіть, або відключимо світло, воду і т. д.), спочатку потрібно звернутися до постачальника і отримати офіційну відповідь про метод розрахунку тарифу. Якщо ж прийде невизначена відповідь або з’ясується, що тариф не пройшов перевірку в органах місцевої влади, слід звернутися в Антимонопольний комітет у сфері комунальних послуг (НКРЕКП). Після складання заяви почнеться процес перевірки ЖКГ підприємства, стягнення штрафів або підтвердження доцільності призначених тарифів. Заява повинна містити прохання розібратися в тому, як зазначена комунальна організація використовує монопольну ситуацію на ринку.
Після ретельних перевірок і офіційної відповіді від антимонопольної організації споживач матиме відповіді на питання щодо тарифів. Також варто зауважити, що всі жителі мають право змінити приватну компанію, яка обслуговує будинок (ЖЕК і ін.). Потрібно тільки написати заяву про зміну старої обслуговуючої компанії на нову і ухвалити рішення на зборах мешканців.
Підсумуємо вище написане. Споживачеві потрібно звертатися в такі структури, щоб розібратися із завищеними цінами на комунальні платежі:
- Перш за все – безпосередньо в комунальну організацію, яка є постачальником послуг.
- До органів місцевої влади.
- В Антимонопольний комітет з питань надання комунальних послуг в Україні.
Чому при оплаті за електроенергію через комп’ютер,там не пишуть покази лічильника? З якою метою мені збірати квитанції об оплаті, якщо там пишуть лише тільки суми оплати, які не зрозуміти за що? Навіщо покази лічильників засекречувать?
Доброго дня. Яку саме послугу Ви сплачували?
Я хочу написать о льготе “Участникам Великой отечественной войны, которую сейчас не понятно как будут предоставлять людям, которым 89 -90…. лет. Они еле передвигаются в лучшем случае или уже лежачие.Должны сейчас 100% оплатить коммунальные услуги, а перерасчета пока нет. Действия этих законодателей абсурдны.
Доброго дня! м. Вишневе, Київська обл, Бучанський р-н, тариф на ХВП та водовідведення 38,50грн/м3, при зверненні в УМГ для надання копії документу згідно якого підвищено тариф – хамлять, роз’яснити чому підняли тариф не хочуть, документи на сайті міської ради не відповідають дійсності так як мешканці не були попереджені завчасно про підняття тарифу.
Прошу допомогти розібратися в даному питанні.
Доброго дня.
Дякуємо за Ваш відгук!
На жаль, у нас відсутня інформація по даному питанню, оскільки ми система прийому платежів. Для вирішення Вашого питання, рекомендуємо звернутись до Вашого комунального підприємства.
З повагою, команда EasyPay!