Погляд зсередини: Tech Lead компанії про довготривалу роботу в EasyPay
За кожним інноваційним рішенням, яке рухає світ уперед, стоять люди. Креативні ідеї, вдала реалізація та вагомі досягнення компанії — це справа рук талановитих співробітників. І ми хочемо познайомити вас з ними ближче. Зустрічайте серію інтерв’ю «Люди EasyPay» та дізнавайтеся про тих, хто підтримує роботу наших сервісів та вдосконалює їх задля вас!
Перший герой — Олексій Юрченко, Tech Lead команди розробки, який за 7 років роботи в EasyPay встиг попрацювати майже в усіх технічних відділах компанії. В інтерв’ю він розказав про довготривалу роботу в EasyPay, переваги та недоліки віддаленої роботи й дав три поради для новачків в ІТ. Залишайтеся з нами, якщо хочете дізнатися секрет продуктивної «удальонки» та принципи, які дозволяють професійно зростати протягом довгого часу 👇
Як ви потрапили в EasyPay?
У 2010-х я працював у декількох компаніях, які розробляли програмне забезпечення для банків. В якийсь момент вирішив, що з мене цього достатньо і змінив напрямок роботи. Через кілька місяців мені зателефонував друг і запропонував повернутися у фінтех. Сказав, що все буде, як я люблю: овертайми та відсутність документації [опису функціонала системи й інструкцій, як з нею працювати]. Ми з ним посміялися, але в результаті я тут.
Це стало серйозним викликом. У попередній аутсорсинговій компанії все було стабільно й розплановано на пів року вперед. А в EasyPay пообіцяли драйвовий ритм роботи, цікаві задачі та можливість формувати команду, чим і привабили.
Чим ви займаєтесь у компанії?
Зараз я з командою розробляю CRM-систему для управління терміналами, працюю над бекенд-частиною, тобто програмую те, що ніхто не бачить, але, завдяки чому все працює.
Загалом, за 7 років у компанії, я встиг попрацювати у всіх технічних підрозділах: займався і сервісами, і процесингом, і розробкою функціонала для оплат через bluetooth, і сайтом, і маркетинговою платформою. Кожен із проєктів — це новий досвід. На них я зростав та покращував професійні навички. Перехід між командами дав можливість більше дізнатися про компанію і зрозуміти вектор її розвитку.
Коли я починав, було 15 розробників і близько 7 000 терміналів, тепер мережа та команда розробки виросли втричі! Я бачу зміни й долучаюсь до них — це мотивує працювати далі.
Мережа EasyPay — лідер в Україні за кількістю терміналів. Здійснити фінансові операції можна у понад 22 000 активних ПТКС, розташованих на території країни. А щоб їх було легше знайти, ми розробили зручну інтерактивну мапу EasyPay.
У чому секрет довготривалої роботи в EasyPay?
Взагалі я вважаю, що варто змінювати проєкт кожні 1,5–2 роки. Перші 2–4 місяці потрібні для того, щоб «в’їхати», далі рік можна активно працювати та розвиватися. Але з часом задачі перетворюються в рутину і стає нецікаво. Це «маркер» того, що варто йти далі. Є варіант змінити проєкт в рамках однієї компанії чи взагалі перейти в іншу. В EasyPay є різні бізнес-напрями, тому я вибрав перший варіант і розвиваюсь всередині цієї «екосистеми».
Коли довго працюєш в одному місці, з’являється чітке розуміння процесів і змінюються відносини з колегами. Я знаю до кого звернутися за допомогою і можу швидко розв’язати свої питання — це дуже зручно. У нових співробітників із цим завжди проблеми.
Однак варто відчувати баланс, щоб не «потонути» в проєкті. Коли людина зациклюється лише на ньому, все інше проходить повз. Це сильно впливає на знання і професійні навички.
Що вам подобається в компанії?
В EasyPay круто налагоджена комунікація між співробітником та HR-відділом. Наші «ейчари» намагаються знайти індивідуальний підхід до кожного, враховують побажання по графіку та створюють максимально комфортну атмосферу на роботі — це дуже цінно.
Є можливості для розвитку: курси програмування, розмовні клуби англійської, цікаві зустрічі з запрошеними спікерами. Звісно, це все не рідкість в ІТ-компаніях, але для мене — додатковий плюс. Також можу вибирати: працювати в офісі чи віддалено — зараз це дуже важливо.
Які переваги та недоліки має віддалена робота?
Я вже давно працюю «на удальонці», тому звик до такого ритму й налагодив усі процеси. Сам планую свій робочий час і корегую за потреби графік. Можу працювати зранку, коли є сили чи навпаки вночі, коли ніхто не заважає, можу зробити перерву посеред дня, якщо робота «не йде». Головне — це виконаний таск [завдання], а не сидіння за комп’ютером з дев’ятої до шостої.
Також більше не потрібно витрачати час на дорогу до офісу й назад. Зазвичай це займало 2–2,5 години кожного дня. Раніше всі їздили й це було нормально, але зараз розумію, що 10 втрачених годин на тиждень — забагато.
Недоліків для себе взагалі не бачу. На початку пандемії виникали складнощі, бо треба було правильно побудувати роботу, але з часом вдалося налагодити й це. Звісно, можна пити каву до 12-ої, але потім доведеться наздоганяти цей час і допрацьовувати, наприклад, вночі. А цього не дуже хочеться.
Як організувати роботу вдома?
- Окреме приміщення. У тебе обов’язково має бути місце, де ніхто не заважатиме працювати. Не важливо чи це кімната, балкон або комора, головне — персональний простір.
- Комфортна музика. Вона допомагає налаштуватися на роботу й заглушити сторонні звуки, які часто відволікають. Особисто для мене — це дуже важливо, але розумію, що комусь музика буде заважати.
- Повне занурення в офлайн. Вимкни все, що може відволікати: месенджери, пошту, соцмережі. Працюй у такому режимі десь годинку й роби «піт-стоп» на 15–20 хв, щоб усім відповісти та передихнути. А далі продовжуй за такою ж схемою. Я впевнений, ти швидко помітиш результат.
Яких принципів у роботі ви дотримуєтесь?
На роботі зазвичай проходить третина (або й половина) всього життя. Тому тут важливо розвиватися, спілкуватися з колегами, бо вони часто поряд, отримувати цікавий досвід і стикатися з викликами. Потрібно знайти для себе цінність й отримувати задоволення від процесу та результатів.
У мене є 2 принципи: «Намагайся робити добре, погано воно якось саме вийде» й «Думай, як клієнт, для якого ти працюєш». Якщо з першим усе просто, то другий принцип потребує додаткової уваги, бо не всі розуміють його важливість.
У мене була ідея дати розробникам якийсь час користуватися лише нашими сервісами. Щоб вони проходили ті ж етапи, що й клієнти та відчули їхній «біль». Коли спеціаліст бачить те саме, що й споживач, він одразу розуміє, як покращити функціонал, помічає проблему та швидко її вирішує. Робить як для себе — краще та зручніше.
Яку одну з цілей у професійному житті хочете досягнути?
Я, мабуть, вже досягнув усього, чого хотів. Спробував те, про що думав, коли був «малим» — щось сподобалося, щось ні. Зараз хочеться сфокусуватися на родині. А після закінчення війни планую більше ділитися досвідом із молодими колегами, виступати на конференціях і читати лекції.
Дайте 3 поради ІТ-початківцю
По-перше, купи «Магне В6 антистрес» і готуйся до того, що потрібно буде багато працювати. Відчуття, що чогось не знаєш нікуди не зникне і варто просто змиритися з ним. Тобі потрібно лояльно до цього ставитись і вчити вчити вчити.
По-друге, одних ІТ-курсів недостатньо. Звісно, вони зададуть вектор і покажуть, що треба знати, але далі йди на співбесіди. Головне — не опускай голову й на кожній зустрічі записуй питання, на які не зміг відповісти. Вони зазвичай повторюються десь на 80 %, особливо для «джунів». Якщо є знайомі зі стартапом, працюй у них кілька місяців (безоплатно або за невеликі гроші). Це дасть «галочку» в резюме і зробить тебе більш привабливим для рекрутерів.
По-третє, пам’ятай, що потрібно пройти орієнтовно 20–30 співбесід, поки тебе не візьмуть на роботу. Тут головне не опустити руки після 10-ої, не передумати після 20-ої та зрадіти, коли на 25-ій тобі скажуть: «Ми вас беремо»!
*Ці поради підійдуть не лише айтівцям. Тому рухайтеся вперед до своїх цілей і займайтеся тим, що подобається. Не варто витрачати час на роботу, яка не приносить задоволення. Пам’ятайте, складнощі бувають у всіх, але коли вони трапляються у галузі, яка подобається — це дає можливість покращити свої «скіли» і стати хорошим спеціалістом.
З турботою, ваш EasyPay 💛