#ШахрайГудбай: як діяти, коли вам телефонує зловмисник?
Телефонне шахрайство – один із найпоширеніших видів платіжного шахрайства. Зловмисники зазвичай телефонують від імені працівників банку, мобільного оператора або державної установи й намагаються отримати конфіденційну інформацію про платіжну картку чи рахунок. Зазвичай вони повідомляють про планову перевірку даних, кібератаку на банк, несанкціонований доступ до вашого рахунку або просять встановити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки. Сценаріїв є багато, але всі вони мають одну ціль – вкрасти ваші гроші.
Що робити, коли телефонують шахраї?
Якщо ви розумієте, що розмовляєте з шахраями, краще одразу завершити розмову й не витрачайте час. За жодних обставин:
- не відповідайте на питання про першого домашнього улюбленця, дівоче прізвище матері тощо;
- не повідомляйте зловмисникам SMS-код або конфіденційну інформацію про платіжну картку чи рахунок;
- не встановлюйте жодних програм і застосунків.
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці. Пам’ятайте, що працівники держустанов і банків не запитують тризначний номер на звороті вашої карти, пароль, SMS-код і подібне, не переконують вас зняти ліміт з картки або переказати кошти на інший рахунок.
Що робити, якщо шахраї отримали від вас потрібну інформацію?
Якщо ви виказали реквізити картки, банківський SMS-код, тризначний номер на звороті картки (CVV/CVC код), пароль тощо:
- Одразу заблокуйте платіжну картку або рахунок, змініть пароль та обмежте доступ до інтернет-банкінгу. Це можна зробити зателефонувавши до банку за номером, вказаним на звороті картки або самостійно в офіційних мобільних застосунках.
- Зверніться до Кіберполіції.
Пам’ятайте, кожен може стикнутися з шахраями, але не кожен стане його жертвою. Вивчайте основні правила платіжної безпеки й кажіть #ШахрайГудбай разом з EasyPay 😎