Пошук

Як впорядкувати свої витрати

0
606

Впорядкування витрат ― важливий крок до досягнення фінансових цілей та зручний інструмент збереження ваших грошей. Якщо ви знатимете, на що витрачаєте кошти, то навчитеся вдало керувати ними. Розгляньмо 5 кроків до впорядкування бюджету та свідомих покупок.

Зробіть 5 кроків до фінансової свободи з EasyPay.

Крок 1 ― оцініть поточні витрати

Запишіть всі свої покупки за останній місяць та проаналізуйте, на які категорії товарів та послуг ви витрачаєте найбільше. Це допоможе побачити «проблемні місця» та зрозуміти поточний стан справ.

Крок 2 ― визначте пріоритети

Не всі покупки є справді потрібними чи бажаними, тому частіше концентруйтеся на важливому. Складіть список пріоритетних товарів/послуг і дотримуйтеся його. Наприклад, ви можете додати категорію витрат на навчання, якщо давно плануєте освоїти нову навичку чи відмовтеся від шопінгу, бо й так маєте достатньо речей.

Крок 3 ― контролюйте свій бюджет

Після того, як ви зрозуміли скільки витрачаєте і що є в пріоритеті ― сформуйте бюджет. Співставте свої доходи та витрати, розподіліть кошти на основні категорії й дотримуйтесь конкретних грошових рамок. Щоб уникнути екстреного перерозподілу витрат, враховуйте подарунки на свята, сезонні розпродажі й оновлення гардероба.

Крок 4 ― зменште зайві витрати

Не купуйте акційний килимок для фітнесу, якщо не плануєте займатися спортом і скасуйте підписку на сервіс, яким давно не користуєтесь. Будьте чесні з собою і не витрачайте гроші на товари та послуги, які насправді непотрібні. Якщо вам важко «тримати себе в руках» пропонуємо прочитати матеріал про те, як уникнути імпульсивних покупок

Крок 5 ― заощаджуйте

Відкладайте хоча б 10% від усіх доходів на «фінансову подушку» і не шукайте жодних відмовок. Ймовірніше всього, ви можете собі це дозволити. А якщо ні ― справа не в кількості грошей, а в підході до фінансів. Маючи заощадження, ви готові до будь-яких неочікуваних подій та фінансових викликів.

Бонусні поради від EasyPay:

Впорядкування витрат потребує певних знань та навичок.

  • Тестуйте різні техніки та методи планування бюджету. Наприклад, спробуйте ділити доходи за принципом 50/30/20, де 50% ― йдуть на потреби, 30% ― на бажання, а 20% ― на заощадження. Або використайте метод конвертів (Envelope Budgeting). Розподіліть кошти на категорії та розкладіть їх в окремі конверти. Ви не зможете витратити більше, бо з порожнього «сейфа» неможливо нічого дістати. Насправді технік існує багато і всі вони мають як переваги, так і недоліки, тому тестуйте й вибирайте оптимальні підходи.
  • Користуйтеся застосунками для ведення фінансів. Вони значно полегшать життя. Статистика витрат, історія покупок, поточний бюджет ― все це може бути в вашому смартфоні або компʼютері. Вибір застосунків величезний, а їх функціонал ― приємно вражає. Спробуйте, наприклад, Wallet, Monefy, HomeMoney або Budget.
  • Почніть вже зараз. Запишіть витрати, розрахуйте бюджет на наступний місяць або сплануйте похід в магазин й утримайтесь від зайвих покупок. Не все вийде одразу, але з часом ви налагодите стосунки зі своїми фінансами та знайдете свої ідеальні методи.

Щоб вдало контролювати витрати, потрібна мотивація, знання і трохи практики. Віримо, що у вас вийде!

Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редакторка блогу
Всі статті автора
Залишити коментар