Пошук

Як попри страх змінити професію і насолоджуватися тим, що робиш: техрайтерка EasyPay про роботу в компанії

0
214

Вікторія Ноздріна розпочала свій шлях в EasyPay 2 роки тому й прийшла на позицію, якої в компанії до цього навіть не існувало. Власна ініціативність, бажання розвиватися та любов до письма допомогли освоїти професію техрайтерки й подолати страх невідомого. Віка розповіла редакції блогу про:

👉 страх і нову професію
👉 обов’язки техрайтера та особливості сприйняття командою
👉 етапи створення документації
👉 7 навичок, якими варто володіти техрайтеру
👉 можливості для кар’єрного зростання
👉 корпоративну культуру EasyPay
👉 та  принципи роботи

А також дала 3 поради співробітникам, які планують змінити сферу діяльності або тільки починають працювати в компанії. Читайте нове інтерв’ю «Люди EasyPay», — з Вікторією Ноздріною, техрайтеркою EasyPay — щоб дізнатися більше про професію і залаштунки компанії 👇

Як переступити страх невідомості й опанувати нову професію

До EasyPay я працювала project-менеджеркою в EdTech [компанії, яка займається онлайн-освітою — тут і далі прим. ред.], але на початку повномасштабного вторгнення втратила роботу й пів року не розуміла, куди хочу рухатися. Тоді вакансій було мало, але я вперто шукала позицію «проджекта», і навіть заклалася з другом, що через місяць працюватиму в новій компанії. У той час якраз подзвонили з EasyPay і запросили на інтерв’ю. Мені одразу сподобався офіс, хоча я і здивувалася, що потрібно зустрічатися «вживу», а не онлайн, як було в інших компаніях. Після двох етапів співбесіди: з HR-менеджеркою і з CTO [Chief Technology Officer — технічний директор] я відчувала, що робота «в кишені».

Техрайтерка EasyPay розповідає про роботу в компанії.

За кілька днів зателефонували з EasyPay і сказали, що позиція «проджекта» закрита, але вони пропонують мені зовсім нову посаду в компанії — техрайтерки. Я тоді навіть не знала, що така робота взагалі існує й збиралася відмовлятися — це щось складне та невідоме, потрібно терміново тікати! Але знайомі вмовили спробувати, почали казати, що, по-перше, EasyPay — велика класна компанія і таким не відмовляють, а, по-друге, — я зі всім розберуся та отримаю цікавий досвід.

Перший час я просто читала документацію, розбиралася у робочих процесах і хвилювалася, що не отримую задач, бо про мене забули колеги. А виявилося, що так виглядає онбординг «здорової людини» — коли тебе ніхто не підганяє і дає достатньо часу на адаптацію 😅


[Онбординг — процес введення нових співробітників у процеси та правила компанії на початках роботи, період адаптації.]


Саме EasyPay навчив мене не йти на поводу у свого страху. Яку б задачу не дали — я її виконаю, просто потрібен час! Спочатку все здавалося складним і незрозумілим, перший рік я боялася, що нічого не виходить і мене скоро звільнять. Але щоразу повторювала собі, що люди ракети в космос запускають, тому із цим я точно в силах впоратися! Так і почала, через острах, розбиратися в новій професії та налаштовувати робочі процеси.

Обов’язки техрайтера та сприйняття в компанії

Чим займається техрайтер - розповідає співробітниця EasyPay

Техрайтер — це така собі «Вікіпедія» або бібліотекар, який завжди знає, де лежить документація і чи є вона в базі. У мої обов’язки входить актуалізація та аудит матеріалів: опис/доповнення/оновлення/пошук/видалення документації, а також написання інструкцій.

Фінтех вважається однією з найскладніших галузей, тому новим співробітникам складно проходити онбординг і розбиратися в усіх технічних процесах, які відбуваються на проєкті. Техрайтер описує ці деталі й допомагає базово зрозуміти підхід до роботи та особливості продукту. Він перекладає інформацію з технічної складної мови розробників на зрозумілу кожному.


Іноді найскладніше в роботі техрайтера — це донести її важливість.


Увесь перший рік я витратила на те, аби донести до команд, що в EasyPay є техрайтер, не потрібно описувати документацію самим — дайте інформацію і все готово. Раніше я робила описи тільки за запитом, але нещодавно почала підключатися на зустрічі із командами. Так я краще розумію, що відбувається на проєктах і можу одразу сказати: «А давайте це опишемо». Бо останнє про що думають програмісти чи менеджери під час розробки/покращення продукту — це про опис документації.

На жаль, не всі розуміють, що знаннями потрібно ділитися! Є люди, які бояться втратити свою цінність і залишають інформацію при собі. Ніби так вони стають більш важливими й незамінними в компанії. Але це не так.

Час — головний ресурс компанії, який недоцільно витрачають розробники, «проджекти» й керівники лише тому, що хтось не захотів розповісти про продукт. Краще приділити годину на тиждень аби поспілкуватися зі мною, аніж щоразу самостійно навчати нового співробітника.

Як з’являється документація в EasyPay: етапи створення інструкцій і технічних матеріалів

Де взяти документацію - у техрайтера. Співробітниця EasyPay розповідає про процес розробки документації та опису технічної інформації

Робота техрайтера дуже цікава, тому коли я беруся за документацію, відчуваю себе справжньою детективкою — в уяві виникає дошка зі схемами та уривками інформації, які з’єднуються між собою червоними лініями. Процес чимось нагадує розслідування:

  1. Спочатку я шукаю людей (або вони самі до мене звертаються), які розкажуть про напрямок/процес.
  2. Далі — влаштовую з ними зустріч в Zoom. Цілком нормально, якщо після розмови я нічого не розумітиму — просто потрібен час, аби «переварити» почуте.
  3. Потім одягаю навушники, відкриваю новий документ і починаю переносити в нього всі отримані дані. Дуже важливо, щоб документація була читабельна, без зайвої інформації та «води». Тому все, що потрібно прибрати, я прибираю, а те, що можна перетворити у схему — зображую візуально. Яким би цінним текст не був, але він має легко та зрозуміло сприйматися!
  4. Після того, як всі речення відредаговані, схеми намальовані, а я — задоволена результатом, віддаю документацію на погодження.

В Україні професія техрайтера є доволі ексклюзивною і про неї мало хто знає. Люди часто дивуються, коли чують ким я працюю і просять розповісти детальніше. Маленькі компанії не можуть найняти окрему людину для опису документації через фінансові обмеження і зазвичай цим займається «колективний розум»: розробники, project- та product-менеджери. Техрайтер зазвичай «приречений» працювати в великих компаніях і це мене тішить, бо без роботи точно не залишуся 😄


7 стовпів на яких базується робота техрайтера: якими навичками має володіти спеціаліст

  1. Зосередженість і терпіння. Потрібно вміти концентруватися, відключатися від зовнішніх подразників та помічати деталі.
  2. Комунікабельність. Спілкування з людьми — основа професії, тож варто розуміти, як вибудовувати комунікацію з розробниками та проєктними менеджерами, уточнювати інформацію і здобувати цінність того, що описуєш.
  3. Логічне мислення. Текст потребує такої ж чіткості, як і код у програмістів.
  4. «Надивленність». Важливо читати інші тексти та статті — це допоможе створити власний стиль у документаціях. Робота не закінчується в момент, коли я закриваю ноутбук. Мозок працює увесь час: я помічаю тексти всюди, дивлюся як їх формулюють, аналізую прочитане й пробую різні стилі письма.
  5. Вміння пояснювати складні речі простими словами. Для цього потрібно не лише вміти писати, а й розбиратися у темі. Якщо техрайтер не розуміє про що пише, то він просто переказує слова розробника — така робота не має цінності.
  6. Емпатія. Варто вміти ставити себе на місце читача й розуміти свою цільову аудиторію. Коли я починаю писати текст, уявляю що його читатиме моя мама, тому намагаюся донести все максимально доступно й зрозуміло.
  7. Ну і вишенька на торті — любов до письма. Без цього взагалі ніяк. Я дуже люблю свою роботу й пишаюся тим, що техрайтерка. Якщо не любити те, чим займаєшся — результат роботи буде посереднім, а вигорання — швидким.

Розвиток у межах компанії: куди може зростати техрайтер в EasyPay

Якщо говорити про класичні схеми, то керівницею відділу техрайтингу я навряд чи стану, хоча зраділа б, якби в EasyPay такий з’явився. Але в компанії є ще так багато нових знань і задач, що найближчі кілька років я точно не досягну свого максимуму.

До того ж зараз я пробую себе в новому напрямку роботи — UX-райтингу! Це не зміна посади, а урізноманітнення задач. Одна з команд EasyPay шукала окрему людину, яка відповідала б за комунікацію з користувачем у застосунку і я запропонувала свою кандидатуру.

[UX-райтер — це спеціаліст, який створює текстовий контент для інтерфейсів користувача. Він допомагає «юзерам» зрозуміло й легко взаємодіяти з продуктом через інструкції, повідомлення, кнопки, підказки тощо.]

Раніше я не знала, що існує окрема посада для спеціаліста, який називає кнопки чи пише підказки для функціоналу. Але якщо уважно придивитися, то в застосунках завжди багато тексту. UX-райтеру потрібно бачити інтерфейс з точки зору користувача, стисло пояснювати інформацію та ефективно доносити меседжі.

У мене була внутрішня потреба в такій реалізації — і ось з’явилася можливість! Поки що я тільки вчуся, але вже можу сказати, що UX-райтинг теж подобається. Це новий досвід і більше поле для творчої реалізації. Якщо з моєю документацією працюють тільки співробітники компанії, то застосунком користуються тисячі людей!

Корпоративна культура EasyPay: у чому секрет задоволених співробітників 

Для мене EasyPay — це місце, де можна творити, отримувати нові знання, мати свободу дій і відчувати себе частиною команди. Тут не підганяють, не вимагають сверхрезультатів, а дають можливість працювати в спокійній обстановці та розвиватися. У компанії такі умови, що хочеться щось покращувати, пропонувати й реалізовувати.


Мені в роботі не так важлива зарплатня, як відчуття важливості, я хочу створювати щось дійсно цінне. Звісно, нормально заробляти теж хочу, але якщо отримуватиму хорошу «зп» і не відчуватиму, що це важливо — просто вигорю. Я бачу, що можу своєю роботою полегшити онбординг співробітника, який і без того на постійному стресі, або допомогти розробникам «загорнути» знання в чіткі зрозумілі інструкції — це відчуття дуже надихає.


Я сприймаю компанію, як своє власне обличчя. Це не просто робота з 9 до 18, це частинка сім’ї. Тому я дуже «топлю» за неї: лайкаю та коментую дописи в соцмережах, розповідаю про функціонал і можливості, сама користуюся сервісом. І це дуже класно, бо HR-відділ це помічає і постійно радує якимись приємними подарунками. Нам часто влаштовують цікаві опитування або битви домашніх улюбленців, де кожен може поділитися фото своїх тварин й отримати за це смаколики. Такі дрібниці підіймають настрій і допомагають ненадовго відволіктися від задач.

Таке тепле ставлення до компанії, я думаю, не тільки в мене — багато наших співробітників працюють по 5, 10, 15 років. Є навіть ті, хто в компанії від самого її заснування — це круто! В EasyPay дуже класна корпоративна культура: постійно відбуваються якісь тренінги, вебінари, майстер-класи. Раніше ще проводилися корпоративи та різні івенти, але Covid-19 і повномасштабне вторгнення внесли свої корективи.

Також люди можуть змінювати посади всередині EasyPay. Для того, щоб професійно зростати не обов’язково переходити на нову роботу, можна змінити проєкт у межах компанії. Задач і напрямків роботи є багато, потрібно просто проявляти ініціативу й шукати можливості.


[Про те, як змінювати роботу в межах компанії та розвиватися у різних командах розповідав у рамках циклу інтерв’ю «Люди EasyPay» Олексій Юрченко, Tech Lead команди розробки. Читайте його історію за посиланням.

А Валентина Івашко, головна бухгалтерка EasyPay, яка працює у компанії вже 15 років, ділилася своїми секретами довготривалої роботи та спогадами про далекий 2008, коли платіжний сервіс тільки зароджувався. Історію Валентини можна прочитати тут.]


Принципи роботи, які допомагають досягти успіху

Що особливого в корпоративній культурі EasyPay?

В EasyPay завжди знайдуть можливості для реалізації крутої ідеї і це дає поштовх для власного вдосконалення. Я знаю, що можу докластися до створення чогось особливого, тому шукаю нову інформацію й покращую свої навички. Підтримую зв’язок із командами, аби мати цілісне уявлення про їх роботу й знати, у якому напрямку розвивається бізнес. Для мене дуже важливо бачити, куди рухається компанія, аби розуміти чи в нас один напрямок.

Також я орієнтуюся на якість, а не швидкість виконання задач, тому працюю у власному темпі й не сварю себе за помилки. У роботі потрібно зберігати баланс і не вимагати від себе чогось нереального. Можливість переключатися між задачами і якісний відпочинок часто рятують від вигорання. Мені для перезавантаження достатньо позайматися спортом, сходити в офіс, попити кави з колегою або заглянути в HR-відділ. Іноді бувають рутинні або нецікаві задачі, за які не хочеться братися, але такого, щоб я прокидалася зранку й не хотіла йти на роботу — не було ніколи.

Пам’ятка новому співробітнику: поради для успішного й легкого онбордингу

Які принципи допомагають досягти успіху в роботі - досвід техрайтерки EasyPay

  1. Не порівнюй свій початок із чиєюсь серединою! У мене так було на першій зустрічі в компанії — я сиділа й думала: «Усі такі розумні, що мені взагалі тут робити?». Але по факту ці люди працюють багато років, а я тільки прийшла. Тому варто просто видихнути й дати собі час на адаптацію.
  2. Сприймай виклики та складнощі як гру. Не можна розвиватися, якщо не стикаєшся зі складними задачами або викликами. Я часто собі кажу: «Ось пройду цей складний “рівень” і стану більш розумною, сильною, досвідченою — це піде на користь». Так завжди й буває.
  3. Слідкуй за змінами та будь упевненим у собі. Я прийшла в компанію зовсім «зеленою», а тепер не боюся писати колегам і головне — не боюся визнавати, що чогось не знаю. Чомусь новачки соромляться казати: «Я цього не розумію» або «Не знаю як це зробити». Однак відкрию таємницю — більшість людей у компаніях теж не розуміють що робити — вони просто беруть і розбираються із задачею. Ти можеш чогось не знати, але доклавши зусиль, у всьому розберешся. Варто дати собі час і проговорювати в голові: «Я в цьому розберуся. Майбутня версія мене пишатиметься мною!» — мені це часто допомагало.

Хочете стати частиною команди  EasyPay? Підписуйтеся на нас у соцмережах і першими дізнавайтеся про оновлення сервісу та вакансії!


Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редакторка блогу
Всі статті автора
Залишити коментар