Пошук

Як зняти та передати показники лічильника холодної та гарячої води

0
534

Від комфорту до економії ресурсів ― лічильники води стали частиною нашого повсякденного життя. Але як зробити так, щоб процес зняття та передачі показників холодної та гарячої води був легким та невимушеним? Розберімось у тому, як знайти та передати показники лічильника «на воду», а також зберегти свій бюджет внаслідок економного користування комунальними послугами.

Визначаємо місце розташування та розбираємося в конструкції лічильника води

Лічильники води ― невіддільні елементи системи водопостачання, їх розташування та правильний монтаж відіграють важливу роль в ефективному використанні ресурсів. Саме тому прилади, які фіксують споживання води, зазвичай встановлюються на стічних трубах у санвузлі або кухні. Спеціалісти монтують лічильники в легкодоступних місцях, аби ви безпроблемно щомісяця знімали показники.

Для того, щоб правильно визначити об’єм використання води, вам необхідно чітко розрізняти лічильники. Якщо у вас газова колонка чи бойлер ― ви матимете лише один зчитувальний прилад, який фіксуватиме споживання холодної води. Якщо користуєтеся централізованою подачею гарячої води, лічильників буде два: на гарячу та холодну воду.

Дізнайтеся, як визначити розташування лічильника для води, відрізнити прилад зчитування для холодної та гарячої води, а також як передати показники лічильника та оплатити комунальні.

Щоб визначити, де лічильник холодної води, а де гарячої, достатньо звернути увагу на:

  • Колір маркування ― прилад фіксації використання холодної води позначається синім, а гарячої ― червоним;
  • Літерне маркування ― на лічильнику холодної води є буквосполучення ХВС (ВСХ), а на лічильнику гарячої ― ГВС (ВСГ).

Також рекомендуємо перевірити не лише позначки, а й фактичну фіксацію. Для цього відкрийте кран із гарячою чи холодною водою та спостерігайте за рухом конкретного лічильника. Цей метод визначення найбільш точний, оскільки прилади під час встановлення можуть переплутати чи розмістити неправильно. (Зазвичай вимірювальний прилад для гарячої води розташовують над приладом для вимірювання холодної. Такі стандарти не випадкові, оскільки лічильник холодної води розрахований на вимірювання рідини температурою від 5°C до 30°C)

Як рахувати воду за лічильником

Якщо ви поглянете на лічильник, то ймовірніше всього побачите 8 цифр. 5 перших зазвичай мають чорний колір (або фон), а 3 наступних ― червоний. Також на деяких моделях може бути кома після чорних цифр. Отож, що означають цифри на лічильнику?

Цифри, які розташовані до коми (або мають чорний колір), позначають кількість використаної води в кубометрах, а після ― обсяг в літрах. Тому під час підрахунку звертайте увагу тільки на показники до коми, саме їх і потрібно відправити водопостачальній компанії. Червоні цифри вписувати нікуди не потрібно.

Якщо ваш прилад фіксації не має відокремлення комою чи кольором ― визначте модель лічильника та дізнайтеся про спосіб обчислення на сайті виробника чи в комунальному підприємстві.

Як передати показники лічильника холодної та гарячої води

Дізнайтеся про терміни подачі показників за воду та особливості зняття даних з лічильника.

Способів передати показники лічильника є доволі багато. Це можна зробити:

  • в особистому кабінеті чи на сайті компанії, яка вас обслуговує;
  • за допомогою Viber- чи Telegram-бота (якщо в вашого підприємства-надавача послуг такий є);
  • записати показники у відповідній графі платіжного сповіщення під час оплати (наприклад, через сервіс EasyPay) тощо.

Якщо говорити про те, коли потрібно передавати показники лічильника, то терміни в конкретних компаніях можуть відрізнятися. Однак, зазвичай, надсилати показники варто в період з 10 до 25 числа або до кінця місяця. На початку місяця відбувається нарахування за попередній, тому в ці дні надсилати показники не варто.

Зверніть увагу, що надсилати показники лічильника потрібно й тоді, коли ви не користуєтеся гарячою чи холодною водою, у таких випадках необхідно вказувати попередні дані.

Також зазначимо, що у випадках, коли споживачі не надсилають показники вчасно або не роблять цього взагалі, компанії автоматично нараховують спожитий об’єм на основі середніх показників за попередній період. Тому регулярно надавайте коректні дані, аби не отримати платіжку на «кругленьку» суму.

Як коригувати показники лічильників води

Якщо ж трапилося так, що споживач невчасно надіслав показники чи, наприклад, помилився в розрахунках і тепер об’єм не відповідає дійсному, у нього є можливість скоригувати показники лічильника. Навіщо це робити? Задля того, аби забезпечити точність обліку та виставлення рахунків.

Отож, тримайте від EasyPay інструкцію, як відкоригувати показники лічильників води:

  1. Перейдіть на сайт свого водопостачальника й авторизуйтеся в особистому кабінеті;
  2. Введіть фактичний обсяг використаної води;
  3. Підтвердьте дані, натиснувши на кнопку «Подати».

Після цього, ймовірніше всього, з’явиться вікно з написом, що показники внесено успішно. Поверніться на сторінку подачі показників і переконайтеся у зміні фактичних даних.

Зверніть увагу, що різниця між початковими та скоригованими показниками має становити не більше, ніж 20 м3. Якщо ж об’єм невідповідності більший ― зверніться за коригуванням нарахувань особисто в водопостачальну компанію або надішліть електронне звернення.

Що потрібно знати перед тим, як передавати показники з лічильника води водоканалу. Розповідаємо про те, де знайти прилади зчитування, як скоригувати показники тощо.

Також рекомендуємо:

  • Переконатися в справності лічильників та відображенню реального обсягу спожитої води. Порівняйте дані з фактичними витратами, проаналізувавши, наприклад, попередні рахунки.
  • Звернутися до фахівців водоканалу чи іншого водопостачального підприємства, якщо ви не впевнені в правильності показників. Спеціалісти проведуть перевірку лічильників та нададуть вам консультацію.
  • Звернути увагу на «розумні» лічильники води, які забезпечують точний облік та можливість віддаленого зчитування показників. Це спростить процес моніторингу та коригування витрат води.
  • У разі зміни показників лічильника внаслідок ремонтних робіт чи заміни обладнання, підписувати акти про заміну чи виправлення. Це стане документальним підтвердженням проведених робіт та змін у показниках.

Рекомендації щодо зниження споживання води

  1. Вибирайте режими економії води всюди, де це можливо.
  2. Використовуйте «розумні» лічильники води для моніторингу та ефективного контролю витрат.
  3. Встановлюйте економайзери води на кранах та душових.
  4. Регулярно перевіряйте та обслуговуйте системи водопостачання та каналізації.
  5. Усувайте протікання одразу після їх виявлення.
  6. Запускайте пральну машину, повністю завантаживши її.
  7. Наповнюйте раковину чи мийку лише тією кількістю води, яка дійсно потрібна для конкретного процесу.
  8. Скорочуйте час приймання ванни чи вибирайте душ.
  9. Замінюйте застарілі сантехнічні пристрої новими, що мають ефективніші технології збереження води.

Ці кроки допоможуть вам не лише економити на водопостачанні, а й зробити вагомий внесок у збереженні природних ресурсів для майбутніх поколінь.

Також нагадаємо, що 24/7 ви можете оплатити комунальні послуги в сервісі EasyPay: на сайті, в застосунку та через термінали самообслуговування. До того ж за ці платежі ми нараховуємо Fishback від програми лояльності Fishka.

Тому не втрачайте можливості й робіть оплату «комуналки» більш вигідною!

А за оновленнями сервісу EasyPay та головними новинами зі світу фінансів і технологій слідкуйте в нашому Telegram-каналі 👇

Тетяна Тодосійчук
Всі статті автора
Редакторка блогу
Всі статті автора
Залишити коментар